بهاباد حاتمی خبرنگاریزدفردا:سرپرست فرمانداري بهاباد در جلسه اي كه با رئيس و كاركنان كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان داشت به بررسي وضعيت مددجويان تحت پوشش كميته امداد پرداخت.
در ابتداي اين جلسه رئيس كميته امداد امام خميني(ره) بهاباد آمار مددجويان تحت پوشش كميته امداد شهرستان را 3500 نفر اعلام كرد و افزود: اين كميته گسترش مشاركت هاي مردمي را در سرلوحه برنامه هاي خود دارد و تاكنون اقدام به راه اندازي چند هسته مردمي در سطح شهرستان نموده است.
سرپرست فرمانداري بهاباد حمايت معنوي از مددجويان را مهمتر از حمايت مادي دانست و اظهار داشت: رساندن محبت و مهر و عطوفت به مددجويان از ضروريات تشكيلات كميته امداد است.
وي بحث خودكفايي مددجويان را مهم ارزيابي كرد و گفت: بايد سعي شود به جاي پرداخت مبالغ نقدي به مددجويان، به آنها راه كسب درآمد را آموزش داد و در صورت نياز طرح هاي درآمدزا را شناسايي كرد و در اختيار مددجويان قرار داد و تا زمان به ثمر نشستن طرح از آن پشتيباني فكري و مادي كرد.
دهقان آمادگي خود را براي پشتيباني از طرح هاي اشتغال زايي و خوداشتغالي مددجويان اعلام كرد و تأكيد كرد حمايت مادي از مددجويان و محرومين جامعه بايد به شكلي انجام شود كه خدشه اي به شخصيت آنها وارد نشود.
رياست شوراي مشاركت هاي مردمي شهرستان، قائم مقامي ستاد زكات و همچنين مسئوليت اجراي سند كاهش فقر در شهرستان بر عهده فرماندار مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا